יום שישי, 5 בנובמבר 2010

איך פותרים מבחנים אמריקאים

שלום לכולם,
הצלחתם מאד במבחן האחרון ואני מאד גאה בכם. ניכר שרובכם למדתם והבנתם את החומר. נהניתי לראות שאתם יודעים להתבטא בכתב בצורה שמתאימה לביולוגיה. תשובותיכם העידו על הבנה, ידע ויכולת ניסוח ותימצות. עם זאת שמתי לב שלחלקכם היו טעויות בנושא מערכת העצבים האוטונומית, בעיקר למי שהחסיר את השיעור. אני מציעה למי שהיו לו טעויות בנושא זה להסתכל בבלוג בקישור הבא. אם אתם רוצים למצוא נושאים אחרים בבלוג רשמו אותם ב'חיפוש נושאים בבלוג' מימין, ותקבלו.

בנוסף, שמתי לב שלעיתים לא עניתם נכון על השאלות האמריקאיות למרות שזה היה חומר שידעתם. ולכן אני רוצה להציע לכם דרך לפתרון שאלות אמריקאיות:

'מתכון' לפתרון שאלות רב ברירתיות (אמריקאיות)

1. כמובן, תתחילו בלענות על כל השאלות שקלות לכם ודלגו על הקשות
2. בשלב השני קיראו את השאלות הקשות יותר וחפשו בשאלות אחרות מידע שיכול לעזור לכם לענות עליהן. פעמים רבות אפשר לשאוב מידע מנוסח שאלות בבחינה.
3.  ישנן שאלות שמבלבלות משום שיש להן הרבה חלקים שצריך שכולם יתקיימו ויהיו נכונים (כמו השאלה על הפוטוס') - בשאלות כאלו צריך ממש לפרק את השאלה ולעבור חלק חלק כדי לראות אם הוא מתקיים ונכון.
4. יש לשלול את התשובות שברור לכם שאינן נכונות - שיטת האלימינציה המפורסמת

עכשיו נשארתם עם 2-3 תשובות שנראות לכם נכונות. אחת או שתיים מהן הם מסיחים ונועדו לבלבל או להראות כאילו הן נכונות.
5. בשלב הזה עליכם לשנות את הגישה ולהפסיק לחפש את התשובה הנכונה שכן נראה כי יש כמה תשובות נכונות. עכשיו עליכם לחפש את התשובה הכי נכונה, או הכי מקיפה, או הכי מדויקת.

לסיום, התפרסם החודש מחקר בעיתון Science  שבו בדקו את ההשפעה של בחינות על הזיכרון. החוקרים מצאו כי אם אנשים בוחנים את עצמם כחלק מתהליך הלימוד לבחינה,  הזיכרון שלהם משתפר והם מגיעים להשגים גבוהים יותר בבחינה.

אני רוצה להזמין את כל מי שיש לו או לה 'פטנט' שקשור להצלחה במבחנים שיגיב ויספר.

תודה,

     גילמור

תגובה 1:

  1. הדבר הכי טוב במבחנים אמריקאים זה לקרוא את השאלה לענות תשובה בכתב ידך בצד ואחר כך רק להקיף את הנכונה זה עובד ברמות מפציצותתתתתתתתתתתתתתתתתתתתת תנסווווווווו

    השבמחק